Vår Kung har en liten pung

Går igenom DN.se som vanligt när jag sörpla i mig mitt morgon/förmiddags/eftermiddags kaffe. Att våran prinssessa ska gifta sig med fjanten från Ocklbo har varit på tapeten nu snart en vecka och egentligen bryr jag mig inte avsevärt. Monarkin är ett förlegat system borde avskaffas. Jag förstår verkligen inte varför folk är så upp över hakan att vår lilla prinsessa ska gifta sig. Vad är det med kungahuset som är så jävla intressant? Nåja det var inte det jag vill gå in på utan att våran Kung vill ha mera pengar av staten till sessans bröllop. Jag struntar fullkomligt i det är skattebetalarna som står för bröllopet. Skulle man gå ut med en bössa på stan tror jag man fyller den rätt fort tack vare idioter som vill bidra till att sociteten får lite mer att torka sig i röven med. Kungen är nämligen god för minst 173 359 123 kr(källa. TT) Och letar man tillräckligt mycket i hans madrass hittar vi säkert lite mer valörer av olika slag. Varför vill inte våran Kung betala hela kalaset ur egen ficka? Varför måste Hovet gå ut i media och tigga till sig lite extra nu så här i "lågkonjukturstider" (ett annat ämne jag ska gå in på senare). I Norge var det kung Harald som betalade för både prinsessan Märtha-Louise och kronprins Haakons bröllop. Kungen har kanske räknat på det och om han skulle betala bröllopet så kommer han inte att ha råd med sin nya special beställda Porsche med guld fälgar och diamant ratt.

Kommentarer
Postat av: farbror M

men hello hello! jadu, jag må ha en flummig blogg, men du min vän, tar nog hem priset (för jag vet ju vem jag har att göra med din lilla vänsterlirare).

hows life in kalmar? i'm in fucking norrland now. uh scary!

2009-03-05 @ 00:17:00
URL: http://virtuallyvicious.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0