Det var bättre förr?

Dr Terje och jag vandrar hem en lördagskväll. Båda bittra på att vara otillfräställda. Båda två går vi från en fest vi båda har varit på förut. Vi känner igen folket och vi känner igen stämmningen, vi har gjort detta förut. Vi har festat med eliten om man nu säger så. Vi vet vad som kommer hända och vi vet vart festen kommer leda.
Man träffas ett gäng, vänner till vänner man festar, krökar och super tillsammans. Sen går man ut på det lokala utehaket. För att försvinna från varandra, att ragga på någon och sen försvinna bort i dimman. Kanske lyckas, kanske misslyckas.. Gå hem med någon eller gå hem själv. Vi har alla gjort det förut.

Har vi blivit gamla? Har vi nått en punkt i våra liv där sånt vi värdesatte för bara några månader sedan var guld värt blivit aska och flis. Är det ett vemod som vi egentligen vill förneka och hoppas att det går över istället för att realisera och inse att livet går vidare, vi åldras och vi får nya infallsvinklar.På festerna finns alltid snyggingar, idioiter och de likgilltiga. men i verkliga livet. Är det verkligen samma? Alkoholen, vår tillflyktsort och vän. Gör oss till idioter och bakåtsträvare i utvecklingen. Att se någon full människa när man är nykter är patetiskt, men när man själv är i situationen är det en självklarhet. Ett kall, Man är kung över världen och man bangar inte för något.  Har jag gått och blivit gammal? känner jag att luften gått ur mig? Eller behöver jag en ny syn på världen? Jag kanske behöver nya infallsvinklar, eller nya människor runtomkring mig? Jag vet inte. Men jag vet, att jag gillar inte att festa på samma sätt som jag gjorde förut.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sign me up! Fast i går var en fantastisk kväll. Iofs med nytt folk och ny musik. jag drack bara tre öl och dansade som en tok hela kvällen. I dag blir jag glad när jag tänker tillbaka på gårdagen.

2009-03-15 @ 15:00:01
URL: http://blomborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0