Rucola eller Peta bort det äckliga salladsbladet

Ett vanligt enkelt knep för att få lättlurade och dumma norrmän att käka vanlig grönsallad var att mixa med rucola. Vips! Det ser lyxigare, godare och framförallt dyrare ut för matgästen. Detta var bland det första jag lärde mig när jag jobbade som Kockassistent i Oslo. Salladen var alltid slut de dagar vi hade rucola i maten tillskillnad från de dagar vi inte hade det. Skulle man istället seperera dessa två ingredienser från varandra så skulle inte ens hälften röra rucolan eftersom det är grönt och "främmande". Detta är ett bevis att tesen "man äter lika mycket med ögat som man gör med munnen" stämmer.
Det var extra pris på rucola här nere på "Össens Livs" och jag passade på att köpa mig en låda(ja, de säljs i små söta lådor av plast). Jag kan säga utan att ljuga att jag har det på allt.  Mackan, pastan, köttbullarna, potatisen och kycklingen(detta är det jag lever på). Det blir lyxigare och smakar bättre.. Och det är så billigt, fast det känns dyrt. Rucola är det nya svart. Minns var ni läste det först.

Kommentarer
Postat av: Anonym

ruccola är ju old news. och äckligt.

2009-03-05 @ 18:07:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0