"Du kan va" "Fly your fols" "Dont go there"...


Efter missöden och flygsjuka landar vi i Indien. Mattresan har tillhört det värsta vi varit med om. Attackerade och nästintill våldtagna av vårt öde lyckas vi landa i Goa. Mysnalle mår fortfarande dåligt och miss Underhill har skapat en fasad av oigenkännlig vänskap. Överaskade av onda sädesrälor vars mål var att förhindra våran framflykt till denna fredliga kontinent. Att vi på så kort tid skapat ett rykte om vår resa förundras mig och att vi i fortsättningen måste ligga lågt är ett måste. Varifrån dessa fåglar var sända ifrån vet jag ej. Onda ting eller avundsjuka är nog ett av de dominerande misstankar jag har haft sen början av våran resa. "Time will tell" som man brukar säga, nog om det. Mysnalle måste bli redig och miss Underhill måste få en stabil grund att stå på. Vi checkar in på ett hotell under namnet  "Johan Leion" Ingen vet vad det betyder och detta ger oss en fristad. Efter en dusch och ett par öl börjar miss Undergill bli normal.

"Yoga" är det enda som kommer ur hennes mun, och jag börjar bli fundersam om hon verkligen är okej,
Mysnalle har en stor sarong på sig och ligger på golvet och gör "snöänglar" på den äckliga heltäckningsmattan.

"Är jag den enda som överlevt den hemska flygupplevelsen?"

Miss Underhill vaknar till och säger till mig:

"Kapten Jocksson! Vi är i Indien, Vi är äntligen framme. Tack vare Mysnalles flygande matta. Jag är så lycklig och jag känner att detta kommer bli en höjdpunkt på vår resa".

Tanken att vi är på en annan kontinent har inte fångat mig riktigt och jag känner för att hitta en av de lokala bryggerierna för att bli mina sinnes tillstånd. Överallt vandrar kor och elefanter och jag känner att på något sätt måste finna mig själv i detta virrvarr innan jag tappar kontroll. På en ödslig bar hittar jag mig själv efter sisådär elva-tolv öl. Bredvid mig sitter BumBum2, En elefant vars bakgrund verkar väldigt tragiskt. Han berättar om sjuka cirkusar och onda andar. Eftersom Både Mysnalle och Miss Underhill är borta så blir BumBum2 ett substitut för mina vänner och vi diskutera både himmel och jord. BumBum2 berättar att han som liten blev våldtagen och ivägförd av onda engelsmän, de berövade både hans frihet och hans stolthet. Min empati för BumBum2 är både känslosam och rörd. Vi finner varandra på en äcklig bakgårdsbar i Indiens mest skabbigaste kvater och ändå så känns det som vi känt varandra för alltid. Jordnötter och alkohol är BumBum2s melodi och vi sjunger oss ut genom natten. Vad som hänt med Mysnalle och Miss Underhill kommer nästa gång,...

Kommentarer
Postat av: majvor

går du på droger

2009-05-08 @ 09:25:33
URL: http://virtuallyvicious.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0