Dirty Schoolgirls

Som jag skrev när jag startade denna bloggen sa jag att jag skulle skriva om porr. Nu har det blivit lite lite av den varan så jag tänkte, En porrfilms recention är på sin plats. Så här kommer det en.

Filmen börjar med att de tre vännerna Lolo, Candy och Trixi ska börja en ny skola. Trixi är tjejen med en storbyst och har av intresse cheerleading och kortkort. Candy är tjejen som gillar att snaska på saker som klubbor och isglass. Sist har vi Lolo som har en förkärlek till allt som är 25cm+. De har hört att skolan inte tillhör den vanliga sorten och är väldigt spända på att börja. Väl inne i skolan får de reda på att de ska anmäla sig hos på rektorsexpiditionen. Sagt och gjort på sin väg möter de skolans tuffaste fotbollskille. Han presenterar sig som Jack Hard och berättar för tjejerna att om de inte passar sig så kan både de ena och de andra hända. Lolo som är den kaxiga av de tre tjejerna motargumenterar och säger att hon vill visa honom något på tjejtoan. De båda går iväg och lämnar Candy och Trixi som själva får gå till rektorn.
Väl inne på Rektorsexpeditonen så sitter Mr Cummin(rektorn) och betrakta de båda tjejerna. Han ber dem att ta av sig sina kläder och att de ska börja smeka varandra. De båda tjejerna tittar på varandra och fnissar till. Rektorn påpekar att det är så man gör om man vill gå på skolan.

Resten av filmen fortsätter i samma anda och är väldigt konstig måste jag säga. Det är fruktansvärt mycket naket och de flesta scener är det 18+ på. Manuset är bland de sämsta jag sett på mycket länge. Jag menar, hur många träslöjdslärare svarvar först en massagestav i trä och sen använder den på syslöjdslärarinnan. Sen undrar jag finns väl ingen lärarinna som använder piska och aga sina elever idag?
Soundtracket måste vara komponerat av Hej hej Monika Nic och Basshunter för maken till dålig musik har jag aldrig skådat.
Jag ger filmen en bitter 2a. Se hellre Fäbojäntan.
image14

Kommentarer
Postat av: jp

porrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

2007-09-20 @ 22:38:28
Postat av: Johan Leion

jag tycker att det verkar som att den här filmen är betydligt mer mångfacetterad än vad man först kan tro. Det är ju uppenbart att det "usla" manuset och användandet av såna klyschiga namn enbart är en parafras till den försämrade kvalitén på filmer i största allmänhet. Att regissören tittat på såna storfilmer som Sommaren med Monika, Hitchcock's Vertigo och sen jämfört med dagens filmer som till exempel spindelmannen 3 som bara är ett enda stort usel manus och plastiga effekter.
Syftet med Dirty Schoolgirls är således att tjäna som en ögonöppnare för publiken. Vart är vi på väg,
är det en sån här utveckling som vi vill se. Vart finns det riktiga storfilmerna?
Sen användandet av klyschor och arketypiska namn (Trixi, candy, Mr Cummin, Jack Hard) är ju helt klart bara där för den lilla grupp som är "med på skämtet", som förstår att man ska se den här filmen mer som en konstnärlig kommentar till filmvärldens nedgång (och varför inte resten av världen också!).
Ungefär som när Tarantinos späckar sina filmer fulla med referenser till sina favorit-filmer.
Jag har inte sett Dirty Schoolgirls ännu. Men jag ser starkt fram emot att nån gång få göra det.

2007-09-21 @ 09:38:06
URL: http://leion.bilddagboken.se
Postat av: rickard

bilden på dem var fin i alla fall. :)

2007-09-26 @ 12:37:14
URL: http://ljushuvud.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0